PIN614

Eigen werkplek en PINCODE

Jullie beginnen het practicum op synthesezaal KBG 6.14 en hebben daar de eerste periode een vaste plek.

De zaal is opgedeeld in 6 straatjes A t/m F.
Elk straatje heeft 8 zuurkasten genummerd van
1 t/m 8.

In de eerste week krijg je te horen wat jouw werkplek is, in de vorm van een eigen PINCODE die bij die locatie hoort.

De pincode begint met jaarnummer 23, gevolgd door de stroom* (X of Y of N). Vervolgens het straatje waar je werkt (A t/m F) en het zuurkastnummer (1 t/m 8).
NB: In 2023 is er ook sprake van groep
N-G, die werkt op zaal KBG 6.26.

*In periode 1 heeft de X-stroom op de dinsdag en woensdag practicum, de Y-stroom op de donderdag en vrijdag en de dubbele bachelor studenten op de dinsdagochtenden en soms de donderdagmiddag. In Periode 2 worden die dagen omgedraaid en vervalt het onderscheid tussen SK en DB studenten. In periode 3 kies je zelf of je in tijdslot BC (X) of in tijdslot AD (Y) zit. Op dat moment is je pincode niet meer gerelateerd aan dag of werkplek, maar is nog wel steeds nuttig voor codes bij NMR-spectra en het labelen van eigendommen.

Servicewand voorzieningen in KBG 6.14

Aan de gangkant van zaal 6.14 bevindt zich de servicewand, met zuurkasten die door iedereen gebruikt worden. Let erop dat je bij het gebruik van deze zuurkasten elkaar niet in de weg loopt en geduldig wacht tot je aan de beurt bent. Je werkt met chemicaliën en daarmee ben je voorzichting.

Ook de zuurkasten van de servicewand horen bij straatjes. Gebruik de zuurkasten die voor je eigen straatje zijn bedoeld, zoals hier beschreven:
614servicewand