Uitslagen van deelcijfers practicum worden gecommuniceerd via het Practicum Grade Centre.

Kijk regelmatig in het Grade Centre om te weten of je een experiment wel of niet hebt afgerond, want:
  • geen labjournaal ingeleverd = geen cijfer
  • geen rapport / verslag ingeleverd = geen cijfer
  • Inc. = Incompleet = geen cijfer
  • F = Fail = geen cijfer
  • Z = ziek = geen cijfer
  • A = Absent (Andere reden) = geen cijfer
  • Q = gestopt = geen cijfer
Het kan ook zijn dat de assistent nog bezig is met het nakijken van je werk, dus wees geduldig. Duurt het erg lang vraag dan de assistent om je cijfer.

Waarom is er eigenlijk een Practicum Grade Centre?
  • Het Grade Centre is begonnen als intern cijferverwerkingsdatabase waar assistenten hun cijfers konden invoeren en de practicumleiding de eindcijfers practica mee kon berekenen. Deze automatisering bespaart enorm veel werk.
  • Via koppeling aan de UU Solis-ID authenticatie server konden deze cijfers vervolgens ook real-time bekeken worden door de studenten terwijl de privacy gegarandeerd werd.
  • Later werden bij deze cursussen ook de theorieonderdelen meegenomen en werd het ook mogelijk om automatisch een stand van zaken te genereren als het gaat om Osiris eindcijfer. Als er nog geen eindcijfer berekend kan worden laat het systeem zien welke onderdelen er nog ontbreken.
  • Al deze functionaliteiten zitten niet in Osiris of BlackBoard Grade Centre en het Practicum Grade Centre is dus een handige aanvulling op beide systemen.

Op Blackboard staat de handleiding over hoe je deze deelcijfers practicum kunt inzien. Dit staat ook in de papieren handleiding die je naam het begin van het jaar gekregen hebt.