Ik overweeg te stoppen (begin hier)
Het kan zijn dat je twijfelt of je de juiste keuze hebt gemaakt of dat de resultaten tegenvallen of dat het allemaal te veel is.

Advies is om dan in gesprek te gaan met de studieadviseur om over je beleving te praten en dan kunnen jullie dat samen in de context van je eigen situatie plaatsen en eventueel een plan maken over hoe je je eigen situatie kan verbeteren.

Als het gaat om de beleving van het practicum kan je ook gelijk al met de docenten van het practicum in gesprek gaan, gewoon langs gaan en vragen of we tijd hebben en dan staan we je altijd te woord en denken we altijd mee. Soms zijn de practica heftig en kan je het gevoel hebben dat je het niet meer trekt. Grote kans dat je dan van ons gaat horen dat we eigenlijk een goede indruk van jou hebben en vinden dat het goed gaat. Bedenk steeds dat wij de practica uitdagend willen maken en wij daarom de lat nooit laag leggen, maar ook dat de practica trainingen zijn van vaardigheden die je eerst niet had en het dus normaal is dat je je soms ongemakkelijk voelt. Wij weten dat en proberen dat met intensieve begeleiding te managen. Soms is er meer nodig en je mag dan bij ons aankloppen voor advies op maat, daar zijn wij voor.

Mocht je door omstandigheden toch besluiten dat er bij jou werkdruk weggenomen moet worden dan adviseren we je om toch mee te blijven doen aan de practica in periode 1 en 2 omdat je anders later studievertraging gaat oplopen. Ga met ons in gesprek want soms is het een kwestie van anders aankijken tegen je eigen situatie, minder streng wezen voor jezelf.

Ik ga strategisch stoppen voor 1 februari en wil volgend jaar een goede start maken (begin hier)
Houd al je spullen; neem alles mee naar huis. Je krijgt volgend jaar van ons alles wat er nog ontbreekt en je hoeft dan niet opnieuw een borg te betalen. Wij houden sowieso van iedereen, maar zeker van gemotiveerde studenten en we zien je graag terug volgend jaar. Laat ons wel even weten dat je de intentie hebt om het volgend jaar weer te proberen, dan ben je officieel een herintreder.
Mocht je je later bedenken en toch niet willen herintreden dan kan je na een jaar alsnog om teruggave vragen als je je spullen inlevert.

Ik heb al besloten te stoppen (begin hier)
Mocht je toch besloten hebben dat je stopt in overleg met de studieadviseur dan komen er praktische zaken aan bod, zoals inleveren van spullen en terugkrijgen van de door jou betaalde borg. Wij moeten alleen weten dat je stopt en dat je een deel van je borg terug wilt. Als je dit leest kan je gelijk aan de slag. Had je dit eerst nog niet gelezen dan hebben we je uiteindelijk een mail gestuurd met een link naar deze pagina en lees je nu wat de procedure is. Je moet spullen inleveren en je moet een excel bijlage downloaden door op deze bijlage link te klikken, vervolgens de bijlage invullen (enable macros!), de naam van het document aanpassen en terug te sturen naar science.pract.chem@uu.nl met het juiste subject en dan komt het vanzelf goed, wel even geduld hebben, want het is een heel administratief proces waar veel mensen bij betrokken zijn.
De rest van de procedure staat uitgelegd in onderstaande tekst die je eventueel ook al via de e-mail hebt ontvangen:

Tekst van de e-mail
brief stoppen