Persoonlijke beschermingsmiddelen
Elke student krijgt eenmalig gratis een laboratoriumjas en bril. Om je jas makkelijk terug te vinden voorzien we jouw jas met jaslabel met naam en pincode er op. Bij voortijdige beëindiging van de studie scheikunde wordt deze jas teruggevorderd. Alle studenten die deelnemen aan de SK-BORSP krijgen een set rubberen handschoenen. Op zaal kan je ook gebruik maken van de blauwe wegwerp nitrilhandschoenen. Vervang deze nitril handschoenen gelijk nadat je erop gemorst hebt.

Afsluitbare kluisjes
Studenten kunnen gebruik maken van de aanwezige kluisjes in het gebouw. Alle kluisjes gaan dagelijks om 18:00 automatisch open.

Apparatuur en kleine hulpmiddelen
  • Op de zalen is allerlei apparatuur en hulpmateriaal beschikbaar.
  • Alles moet direct na gebruik schoon en heel worden teruggezet, en mag niet in de eigen kastjes worden opgeborgen.
  • Defecte apparatuur wordt voorzien van een briefje met daarop een toelichting aangeboden aan zaalsupervisor Sanne Kers.

Chemicaliën
  • Op de zalen bevinden zich chemicaliën voor algemeen gebruik, zoals zuren, oplosmiddelen, en titervloeistoffen. Voor sommige experimenten zijn ook de overige chemicaliën op de zaal aanwezig.
  • Voor de overige experimenten kunnen de benodigde chemicaliën in een geschikte voorraadfles afgehaald worden bij het practicum magazijn. Daartoe moet een door de assistent ondertekende bon worden ingeleverd.
  • Zorg dat je van tevoren de gevaren van iedere stof die gebruikt kent en in je labjournaal noteert ( “ChemGold-FFX”)
  • Afvalchemicaliën moeten in overeenstemming met de lozingsvoorwaarden afgevoerd worden (zie hoofdstuk veiligheid).

Kosten
Alleen de kosten van de practicumhandleiding (incl. map), ander drukwerk, en van labjournaals komen voor rekening van de studenten (tegen gesubsidieerde prijs).

Aansprakelijkheid
Voor vernieling of beschadiging van apparatuur of glaswerk door zeer ernstige nalatigheid of opzet kunnen studenten aansprakelijk worden gesteld. In voorkomende gevallen beslist de onderwijsdirecteur.